科目一覧へ戻る | 2024/09/06 現在 |
開講科目名 /Class |
英語読解Ⅲ(B)/English Reading Comprehension Ⅲ |
---|---|
授業コード /Class Code |
BB00461002 |
ナンバリングコード /Numbering Code |
GCEd008 |
開講キャンパス /Campus |
ポートアイランド |
開講所属 /Course |
グローバル・コミュニケーション学部/Global Communication |
年度 /Year |
2024年度/Academic Year |
開講区分 /Semester |
前期/SPRING |
曜日・時限 /Day, Period |
火3(前期),木4(前期)/TUE3(SPR.),THU4(SPR.) |
単位数 /Credits |
2.0 |
主担当教員 /Main Instructor |
森下 美和/MORISHITA MIWA |
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Affiliation |
---|---|
綱澤 えり子/TUNASAWA ERIKO | 共通教育センター |
森下 美和/MORISHITA MIWA | グローバル・コミュニケーション学部/Global Communication |
授業の方法 /Class Format |
講義 演習 GC Squareをよくチェックするようにしてください。 |
---|---|
授業の目的 /Class Purpose |
この授業ではディプロマポリシーの中でも「1.実践的で高度な外国語の運用ができる」と「3.言語の基礎にある多様な社会、文化、歴史、政治、経済などについて幅広い知識や教養を身に付けることができる」「4.教育現場で有効な、英語に関する体系的で専門的な知識と指導法を習得することができる」ことを目的としている。英語読解力を向上させる為に、基本的な英文法、英語構文、語彙、慣用表現を学習し、読解方略を効果的に使用して様々なトピック、ジャンルの英文の精読と多読を行う。 |
到 達 目 標 /Class Objectives |
Students will be able: ・To learn efficient reading skills. ・To build up English vocabulary and expressions as well as knowledge of English grammar. ・To improve reading speed in English. |
授業のキーワード /Keywords |
|
授業の進め方 /Method of Instruction |
pair work, group work, lecture |
履修するにあたって /Instruction to Students |
Students must do preparation for each class. They must take in-class quizzes and submit assignment. |
授業時間外に必要な学修内容・時間 /Required Work and Hours outside of the Class |
毎週、予習に最低1時間、既習事項の復習などに最低1時間の学修を必要とする。 |
提出課題など /Quiz,Report,etc |
授業内での指示に従うこと。 |
成績評価方法・基準 /Grading Method・Criteria |
40% Final Exams 40% In-class activities 20% TOEIC IP Test |
テキスト /Required Texts |
火曜日授業:Stephanie Alexander et al., CORE Nonfiction Reading 3 (Compass Publishing, 2015). ISBN:9781613527429 木曜日授業:Stephanie Alexander et al., CORE Nonfiction Reading 2 (Compass Publishing, 2015). ISBN:9781613527412 |
参考図書 /Reference Books |
No. | 回 /Time |
主題と位置付け /Subjects and position in the whole class |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
1 | 第1回 | Orientation | Orientation | |
2 | 第2回 | Orientation | Orientation | |
3 | 第3回 | Reading | Unit 1: Strange Love | |
4 | 第4回 | Reading | Unit 1: Main Reading Green Building: Why Should Care? |
|
5 | 第5回 | TOEIC IP | TOEIC IP exam | |
6 | 第6回 | Linked Skills Activity | Unit 1: Green Building: Why Should Care? Discussion and writing |
|
7 | 第7回 | Linked Skills Activity | Unit 1: Strange Love Discussion and writing |
|
8 | 第8回 | Reading | Unit 2: Powering the Ring of Fire | |
9 | 第9回 | Reading | Unit 2: Viral Marketing | |
10 | 第10回 | Linked Skills Activity | Unit 2: Powering the Ring of Fire Discussion and writing |
|
11 | 第11回 | Linked Skills Activity | Unit 2: Viral Marketing Discussion and writing |
|
12 | 第12回 | Reading | Unit 3: Why Use Technology in Class? | |
13 | 第13回 | Reading | Unit 3: How to Succeed in an Interview | |
14 | 第14回 | Linked Skills Activity | Unit 3: Why Use Technology in Class? Discussion and writing |
|
15 | 第15回 | Linked Skills Activity | Unit 3: How to Succeed in an Interview Discussion and writing |
|
16 | 第16回 | Reading | Unit4: Treating Phobias | |
17 | 第17回 | Reading | Unit 4: Making Buildings Earthquake-proof in Japan | |
18 | 第18回 | Linked Skills Activity | Unit 4: Treating Phobias Discussion and writing |
|
19 | 第19回 | Linked Skills Activity | Unit 4: Making Buildings Earthquake-proof in Japan Discussion and writing |
|
20 | 第20回 | Reading | Unit 5: Work Less, Play More | |
21 | 第21回 | Reading | Unit 5: The Bodies in the Bog | |
22 | 第22回 | Linked Skills Activity | Unit 5: Work Less, Play More Discussion and writing |
|
23 | 第23回 | Linked Skills Activity | Unit 5: The Bodies in the Bog Discussion and writing |
|
24 | 第24回 | Reading | Unit 6: Life on the International Space Station | |
25 | 第25回 | TOEIC IP | TOEIC IP exam | |
26 | 第26回 | Linked Skills Activity | Unit 6: Life on the Internation Space Station Discussion and writing |
|
27 | 第27回 | Final exam | Units 1 - 5 Vocabulary, Grammar | |
28 | 第28回 | Final exam | Units 1 - 6 Vocabulary, Grammar | |
29 | 第29回 | Reflection | Reading Skill | |
30 | 第30回 | Reflection | Reading Skill |