科目一覧へ戻る | 2023/07/20 現在 |
開講科目名 /Class |
グローバル・コミュニケーション研究/Global Communication Research |
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授業コード /Class Code |
BB01611007 |
開講キャンパス /Campus |
ポートアイランド |
開講所属 /Course |
グローバル・コミュニケーション学部/Global Communication |
年度 /Year |
2023年度/Academic Year |
開講区分 /Semester |
後期集中/AUTUMN INTENSIVE |
曜日・時限 /Day, Period |
他(後期)/OTHERS(AUT.) |
単位数 /Credits |
4.0 |
主担当教員 /Main Instructor |
シャーロー トーマス/Schalow Thomas |
科目区分 /Course Group |
【専門教育科目】 〈コース科目群〉/*** MAJORS *** 〈Course-Specific Classes〉 |
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Affiliation |
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シャーロー トーマス/Schalow Thomas | グローバル・コミュニケーション学部/Global Communication |
授業の方法 /Class Format |
Discussion and presentation |
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授業の目的 /Class Purpose |
この授業ではディプロマポリシーの中でも (1) 実践的で高度な外国語の適用できる (2) 言語の基礎にある多様な社会、文化、歴史、政治、経済などについて幅広い知識や教養を身に付けることができる (3) 教養現場で効果な英語に関する体系的で専門的知識と指導法を習得することができる ことを目的としている。In this class students will learn the critical thinking skills necessary for them to make better decisions and communicate more effectively. |
到 達 目 標 /Class Objectives |
This class will 1. teach students critical thinking skills 2. teach students to differentiate between fact and opinion 3. teach students to identify logical fallacies 4. teach students to identify fake and inaccurate information 5. teach students to use critical thinking skills in communication |
授業のキーワード /Keywords |
critical, thinking, opinion, fake news, communication, logic |
授業の進め方 /Method of Instruction |
Lessons are structured around the textbook, with videos to supplement ideas relevant to class themes. Students will be responsible for teaching an assigned topic to other students. |
履修するにあたって /Instruction to Students |
Attendance and active participation in class is mandatory. Students must purchase and use the textbook. Online materials and quizzes can be found at https://classroom.google.com/c/NTgwNjI3Nzk0ODA4?cjc=7p5ytmo |
授業時間外に必要な学修 /Expected Work outside of Class |
Students will be responsible for online class work, assignments from the textbook, and teaching one lesson on an assigned topic to other students. Students should expect to spend approximately 60 minutes each week to complete this work. |
提出課題など /Quiz,Report,etc |
Online quizzes from the textbook must be submitted by the due date on the course website.Each student will be responsible for teaching one class on an assigned topic. Question regarding homework should be directed to Professor Schalow at ijinkan@mac.com |
成績評価方法・基準 /Grading Method・Criteria |
60% of the grade will be based on weekly classroom quizzes, and 40% of the grade will be based on teaching an assigned topic for discussion. |
テキスト /Required Texts |
ファクトフルネス - 10の思い込みを乗り越え、データを基に世界を正しく見る習慣 ISBN 4822289605 |
参考図書 /Reference Books |
No. | 回 /Time |
主題と位置付け /Subjects and position in the whole class |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
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1 | 第1回 | Week 01 | Introduction ファクトフルネス | |
2 | 第2回 | Week 02 | クリティカルシンキング 分かりやすく解説します | |
3 | 第3回 | Week 03 | アナロジー 思考一を聞いて十を知る思考法 | |
4 | 第4回 | Week 04 | 論理的思考 | |
5 | 第5回 | Week 05 | ヒューリスティクス なぜ直感は間違うのか? | |
6 | 第6回 | Week 06 | ラテラルシンキング 天才の問題解決方法 | |
7 | 第7回 | Week 07 | ストローマン論法を解説します | |
8 | 第8回 | Week 08 | 背理法 | |
9 | 第9回 | Week 09 | 世界一分かりやすいロジカルシンキング | |
10 | 第10回 | Week 10 | 論理的思考力を鍛えましょう | |
11 | 第11回 | Week 11 | 必要条件と十分条件 | |
12 | 第12回 | Week 12 | モンティホール問題 | |
13 | 第13回 | Week 13 | 対偶 | |
14 | 第14回 | Week 14 | 平均への回帰 | |
15 | 第15回 | Week 15 | Applied critical thinking |