科目一覧へ戻る | 2023/07/20 現在 |
開講科目名 /Class |
SE Presentation Skills 【(SE)神戸学院カレッジ科目】/SE Presentation Skills |
---|---|
授業コード /Class Code |
A002131001 |
開講キャンパス /Campus |
有瀬 |
開講所属 /Course |
共通教育科目/ |
年度 /Year |
2023年度/Academic Year |
開講区分 /Semester |
後期/AUTUMN |
曜日・時限 /Day, Period |
火1(後期)/TUE1(AUT.) |
単位数 /Credits |
1.0 |
主担当教員 /Main Instructor |
Martin Jauch/Martin Jauch |
科目区分 /Course Group |
【共通教育科目】 〈リテラシー領域〉/*** GENERAL EDUCATION COURSE *** 〈LITERACY STUDIES〉 |
遠隔授業 /Remote lecture |
No |
教員名 /Instructor |
教員所属名 /Affiliation |
---|---|
Martin Jauch/Martin Jauch | 共通教育センター |
授業の方法 /Class Format |
(演習):英語のコミュニケーション能⼒を伸ばすため、積極的に参加し出来るだけ多く発⾔すること |
---|---|
授業の目的 /Class Purpose |
SE Presentation Skills は共通教育リテラシー科⽬群外国語分野に属し、全学部(グローバルコミュニケーション学部英語コース以外)から選出された学⽣のみを対象としたクラスである。 TOEIC600点以上を⽬指す、きわめて実践的な英語運⽤能⼒の養成科⽬として位置づけられる。本講義では相⼿の意⾒をしっかりと聞きながら理解し、⾃らの意⾒も発信できるスキルを⾝につけることを⽬的とする。この科⽬は、全学DPに⽰す「獲得した知識や技能を活⽤し、国内外において、価値観や意⾒の異なるさまざまな⼈と議論し、学びを深め、協働して社会に役⽴てることができる」を⽬指す。 |
到 達 目 標 /Class Objectives |
・ これまで培ってきた基本的な語彙や⽂法の知識をプレゼンテーションに応⽤できる。(知識) ・ 英語コミュニケーション能⼒向上のために積極的に参加できる。(態度・習慣) ・ クラスメートと積極的に意⾒の共有をし、⾃らの考えを英語で表現できる。(態度・習慣) ・ 必要に応じて効果的なジェスチャーを使うなど、意思伝達のための⼯夫ができる。(技能) ・ 初出の単語や表現について辞書などで調べ、会話の中で実践することができる。(技能) |
授業のキーワード /Keywords |
英会話、リスニング、スピーキング |
授業の進め方 /Method of Instruction |
クラスのアクティビティに積極的に参加し、⾃ら積極的に質問に答えることが求められます。このクラスでは英語で効果的にコミュニケーションを取ることを⽬指します。そのためにも、出来るだけ多く英語を話すように⼼掛けて下さい。 |
履修するにあたって /Instruction to Students |
共通教育リテラシー科目群外国語分野に属し、全学年(グローバルコミュニケーション学部英語コース以外)から選出された学生のみを対象としたクラスである。 |
授業時間外に必要な学修 /Expected Work outside of Class |
Students should spend 20 minutes reviewing the material from the previous class. Students should spend 20 minutes previewing the material for the following class. Students should prepare for any course assessment with additional review of the target language studied. Further instruction and feedback will be given in class |
提出課題など /Quiz,Report,etc |
授業内で指示します。 |
成績評価方法・基準 /Grading Method・Criteria |
Speaking = 25% Participation = 25% Final Presentation = 50% |
テキスト /Required Texts |
Ready to Present - A Guide to Better Presentations Student Book ISBN: 978-4-86-312351-9 2,700円 (税抜) |
参考図書 /Reference Books |
No. | 回 /Time |
主題と位置付け /Subjects and position in the whole class |
学習方法と内容 /Methods and contents |
備考 /Notes |
---|---|---|---|---|
1 | 1 | Essential English & Classroom English, Class Guidelines, Unit 1: Self-Introduction |
Talk about family, school life, likes & dislikes, and experiences | |
2 | 2 | Unit 1: Self-Introduction | Use eye-contact and voice control | |
3 | 3 | Unit 2: An Important Person or Thing | Talk about an important person or thing | |
4 | 4 | Unit 2: An Important Person or Thing | The dos and don'ts while giving a presentation and Introduce your presentation | |
5 | 5 | Unit 3: Places | Talk about interesting places | |
6 | 6 | Unit 3: Places | Use graphics in a presentation and talk about the body of your presentation | |
7 | 7 | Unit 5: Biography | Talking about people | |
8 | 8 | Unit 5: Biography | Use gestures in a presentation and talk further about the body of your presentation | |
9 | 9 | Unit 6: Stories | Talk about our past experiences | |
10 | 10 | Unit 6: Stories | Speak with emphasis during a presentation and conclude your presentation | |
11 | 11 | Unit 7: Solving Problems | Express opinions about social and global issues | |
12 | 12 | Unit 7: Solving Problems | Use tables and graphs in a presentation | |
13 | 13 | Final Presentations Group A | Final Presentations | |
14 | 14 | Final Presentations Group B | Final Presentations | |
15 | 15 | Review and Consolidation | Based on lessons 1 - 12 |